​Impuls voorschool Het Bovenland

Impuls verzorgt de voorschool bij basisschool het Bovenland. Er zijn twee groepen met peuters van 2 tot 4 jaar. Een groep bestaat uit ongeveer zestien peuters met twee pedagogisch medewerkers. Zij werken met Startblokken; een speciale manier van spelen en leren tegelijk. Deze methode sluit aan bij de werkwijze van groep 1/2 van Het Bovenland. Speciaal voor ouders hebben we een oudercontactmedewerker. U zult haar regelmatig tegenkomen als u uw kind(eren) komt halen of brengen.

Spelen, leren, groeien
Kinderen van 2,5 jaar willen het liefst veel spelen. Dus doen we dat op onze voorschool. Elke acht weken hebben we een nieuw thema, waar de ruimte op wordt aangepast. Het thema wordt gekozen door te kijken wat leeft bij de kinderen en in samenwerking met de school. Zo krijgen de kinderen elke acht weken nieuwe activiteiten aangeboden en ontdekken zij een nieuwe uitdagende ruimte. De kinderen leren daardoor spelenderwijs veel nieuwe woorden en vaardigheden.

We hebben veel speelgoed en we kennen veel leuke spelletjes. Het speelgoed en de spelletjes hebben we zo uitgezocht dat uw kind er altijd iets van leert. Dat is handig, want zo groeit uw kind rustig op tot het klaar is voor de basisschool. De basisschool zit in hetzelfde vertrouwde gebouw en we werken veel samen.

Wat heeft mijn kind eraan?
Uw kind komt op de voorschool vooral om fijn te spelen met andere peuters in een vertrouwde en veilige omgeving. Tijdens het spelen, leert het ook:

• Praten en luisteren
  • Omgaan met anderen
  • Kijken en leren
  • Plannetjes maken en uitvoeren
  • Oplossingen bedenken
  • Zelfstandig te zijn
  • Zelfvertrouwen te hebben

Ouders doen mee!
​Ouders spelen een belangrijke rol bij onze voorschool. U krijgt suggesties over wat u thuis zelf met uw kind kunt doen, zoals spelletjes en liedjes. En natuurlijk laten we u regelmatig weten hoe het gaat met de ontwikkeling van uw kind.

Meer informatie & aanmelden
Impuls